13 Januari 2011

Asam Pedas Tumis Ikan Pari


Got this resipi from Puan Aida. Yer serius tak penah masak resipi ni sebab aku kan orang Kedah. Asam pedas utara lain sikit. Kat sini dorang panggil asam rebus. Haishhh pening. Hahaha.. Puan Aida bagi kot chat window jer resipi ni...nasib jadi...hehehe..

Resipi:

Cara2nya: 
bwg putih 1 ulas, bwg merah 3 ulas, halia 1 inci, kunyit 1 inci, belacan sedikit. tumbuk mereka2 ini semua, pastu tumis dalam periuk ye. dah wangi2 tu masukkan cili giling dalam 3 sudu, lps naik minyak letak air asam jawa, letak air sikit,jgn byk sat g caroi pulak kuah tu. masukkan bunga kantan (ikut la korang nak potong macam mane), daun kesum dan ikan. letak garam sket. dah jadi.. 

Ha tu dia aku kopipes dari blog Puan Aida... 

Tapi aku tambah serbuk kari ikan satu sudu besar kasi 'kick'. Ni kak Ros bagi petua pulak..

3 ulasan:

teratai berkata...

saya nak cuba buatlah hari ini,tqvm:)

teratai berkata...

sedap,dah buat semalam...saya linkkan ke sini,tqvm:)

Kancilbiru berkata...

tq teratai...ni resipi biasa jer tapi sedap kan..:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails