31 Oktober 2011

Kerabu Timun & Nanas

 

Resipi ni lain sikit dari yang selalu kita buat acar timun tu. Nak buat pun senang sangat. Boleh gandingkan dengan nasi tomato dan ayam masak merah.

Bahan-bahan:

Timun, nanas, bawang besar
Sos cili, kacang yang telah ditumbuk, sedikit gula dan garam

Cara penyediaan:

Hiris timun, nanas dan bawang ikut kesukaan masing-masing.
Masukkan sos cili, garam dan gula ke dalam bahan di atas. Gaulkan sehingga rata.
Taburkan kacang tumbuk dan gaulkan. 
Siap. 

Mudah bukan. Rasa pun lagi sedap nak nak kalau letak dalam peti sejuk. Selamat mencuba.

6 ulasan:

Ros berkata...

Salam ziarah,

teliurnya Kak ros....lapar la pulak..

Outbound Malang berkata...

berkunjung sob..salam blogger
salam kenal dan sukses selalu ..:)

mylovely-cats.blogspot.com berkata...

Salam menjenguk resepi..

Macam sedap aje...boleh rasa ke?? ahaks.. anyway nice blog resepi ni.. kalau ada masa boleh amik n cuba kat rumah nanti... :-)

BTW we already follow your blog, don't forget to follow our blog too.. TQ :-)

www.mylovely-cats.blogspot.com

Syarih berkata...

Wah nih memang kesukaan saya...kalau ada pasti tak lepaskan peluang merasa....ermmm..best.

Aisumi Chan Kawa'i berkata...

ehh nmapak sedap! senang pon senang.. balik nk cuba buat lah ^_^

Saya Disini berkata...

terliur

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails